torsdag 29. oktober 2009

ja no har det her triste overtadd bloggen min heilt tydelivis. Men når det tar så stor plass i live mett så blir det sånn. Men no e det påtide å komme seg videre.
Idag skal eg no fare å trene lamme ho Marthe. Å imårra har eg jobb å rætt ætter jobb så skal eg tell Finnsnes å være sanitetsvakt på rocktober med rødekors. Har kansje ikkje nevnt det men eg e aktiv i hjelpekorpse på Finnsnes å har fådd vært med på mykkje arti å spennanes dær. Råde egentli alle tell å støtte rødekors for vi jør en ganske vikti jobb, e mykkje som ikkje sees men vi har folk i mange krigsherja land i fangeleiran dær for å se tell at ingen rettiheite blir brutt. Det e nåkka eg kunne ha tenkt meg å jøre , men må nokk få litt lenger fartstid innafor fage først å eg må bli 25år før å få fare. Har ikkje snakka med nån om det,men tenke eg tar det opp når å vest det blir aktuelt for meg å fare ned. Burde kansje bli litt bedre i engelsk åsså :p Jeje vi får se ka framtia bringe. No skal eg jo ta opp nåkka fag å eg har ikkje kjøpt meg bøker eller nåkka enda,tenkte eg sku ta historie å engelsk no i første omgang så får vi se ka det blir tell neste år. Plan min e jo å fløtte ned tell trheim ætter sommarn å bo lamme ho Line. Kansje finne meg en en odelsgut dær nede åsså!;) Meeeen planan mine har det med å ikkje skje. Enten så har ca heile familien min så dårli tru på meg å sei sine meininge å gnell om det heile tia at eg ikkje gidd å jøre nåkka utav planan mine, eller så e det nåkka anna så jør sånn at planan sjæres. Så sånn e no det. Men skal no prøve å få kommen meg ned t trheim. Prøve å finne ut om det blir bra for Gismo å kor mykkje tid eg blir å få tell han dær nede. Har egentli mæst løst å spørre mamma om dem vil ha han vest eg fløtte nedover, men tvile på at ho vill det. Å han skal ikkje tell nån andre. E jo inga problem å ta han med men eg må jo tenke på om det blir bra for han,blir det ikkje det så fløtte eg ikkje ned. Mange vill kansje synes det e teit å skippe en av drømman sine for et dyr, men Gismo har jolpe meg på så mange områda som bare få veit om. Han har rætt å slætt vært min medisin vest man kan kalle det det :) + at eg e så gla i den lille krabatn at han skal no ikkje lide over nån av mine plana. Han e jo endel av live mett no å da må eg ta hensyn.
Men å fløtte ned t trheim e nåkka eg har villa sia eg jikk på folkehøyskoln. Å bare det å tenke på at eg skal bo her oppe et år tell får jærn min tell å vrænge seg i hode mett! Klart eg like å bo her å når eg skal slå meg tell ro så e det her eg skal jøre det, men før det skjer så SKAL eg ha bodd i trheim! Tenke vell så å sei kvær dag på kordan det villa vært å bodd dær nede å kordan leiliheita ser ut.. Teit? ja kansje, men eg kan ikkje beskrive kor løst eg har å fløtte nedover. Omså bare for å fare ned å være ei vekka! Hadde eg hadd rå tell det så sku eg glatt ha jort det, å da hadde nokk lengseln min ætter trheim roa seg litt for ei lita stund. Men når det ikkje e nån brae jobba å opprive her så blir jo det vældi vanskeli. Har jo bare fast jobb anna kvær lørdag her nede på butikken i bygda pluss vest nån blir syk, no i november å desember får eg nokk endel å jøre men blir det ingen sykemeldinge eller sjukdom så blir det ikkje mykkje penga nei. Ganske frustreranes egentli. Men skal væll overleve det åsså..

Akkorat no ser eg bare fram tell jul, det e så koseli med jul :) Men det blir jo rart å ikkje ha far lamme oss, men vi har no ho mor :) Å han far e no med oss åg på enmåte :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar